ظهور 5G ، سرگرمي در اتومبيل و افزايش تمركز بر حفظ حريم خصوصي

۸۸ بازديد

سلام 5G

شبكه هاي 5G واقعاً در سال 2019 تعداد معدودي از كشورهاي جهان را آغاز كردند ، اما سال 2020 سالي است كه اين فناوري شروع به تكثير خواهد كرد. براي اكثر افراد ، 5G سرعت بسيار سريع اينترنت ، اتصالات پاسخگوتر و قابليت اطمينان بيشتر در مناطق پرجمعيت را فعال مي كند ، اما تأثير آن بر جامعه فراتر از اين خواهد بود. 

5G با داشتن تأخير كم در ايجاد فناوريهاي جديد مانند وسايل نقليه خودمختار و روباتهاي مصرفي ، گزارشي واقع گرايانه به شمار مي رود. اين باعث مي شود 5G ذاتاً ژئوپليتيكي شود. دولتها از ليست 5G براي جلب نظر راي دهندگان استفاده مي كنند و مزاياي اجتماعي ارائه شده توسط اين فناوري را برجسته مي كنند. اتصال پيشرفته ارائه شده توسط 5G همچنين باعث جذب سرمايه گذاري از طرف شركت ها در سراسر جهان خواهد شد.

از آنجايي كه فوايد 5G براي ساير كشورها آشكار مي شود ، احتمالاً زودتر در بيشتر نقاط جهان دور مي زنيم. كشورهاي كوچكتر و ثروتمندتر حتي ممكن است شاهد افزايش سهام جهاني خود از پشتوانه يك استراتژي 5G خوب مديريت شده و همه جانبه باشند. 

پيشرفت در اتومبيل هاي متصل و حمل و نقل

هنگامي كه مردم در مورد اتومبيل هاي متصل فكر مي كنند ، معمولاً تصور مي كنند كه عقب مي افتند و به هوش مصنوعي اجازه مي دهند كنترل خود را به دست بگيرد. با اين حال ، ما هنوز كمي دور از روبو-مسافرتي هستيم كه در اكثر خيابان هاي جهان به يك منظره روزمره تبديل مي شود.

با اين وجود صنعت سرگرمي مانع از قرار دادن مسافر به عنوان مخاطبان اسير در حال حركت نشده است. با داشتن 5G اتصال سريعتر و مطمئن تر براي افراد در حال ترانزيت ، اين فرصت عالي تجاري براي صنعت رسانه است. پيش بيني مي كنم كه خدمات اصلي پخش ، اتومبيل ها را به عنوان مكان بعدي براي مصرف مطالب خود معرفي كرده اند و احتمالاً پيشنهادات خود را متناسب با اين بينندگان تنظيم مي كنند.

در حالي كه ما بايد منتظر وسايل نقليه كاملاً خودمختار باشيم تا بتوانيم كنترل را به يك رايانه تحويل دهيم ، رانندگان از ارتباط قابل اطمينان تري با خدمات پخش موسيقي استفاده مي كنند و مسافران مي توانند آخرين قسمت از برنامه تلويزيوني مورد علاقه خود را پيدا كنند ، خواه اين مورد باشد. در يك دستگاه سازگار با 5G مانند تلفن هوشمند يا تبلت يا استفاده از صفحه نمايش داخلي داخلي خودرو. هنگامي كه مي توانيد در رفت و آمد در صبح شركت كنيد ، اسپويلرها در محل كار تبديل به يك چيز گذشته خواهند شد!

هوش مصنوعي براي تقويت همكاري انساني

در حالي كه امروز همه گزارشات حاكي از آن است كه هوش مصنوعي به نفع سازمان ها خواهد بود ، برخي ترس وجود دارد كه استفاده از هوش مصنوعي در محل كار منجر به از دست رفتن شغل شود . با تنظيم مستقيم سابقه ، يك مطالعه در مورد رهبران مشاغل جهاني در سال 2018 نشان داد كه در واقع انتظار مي رود اين فناوري به جاي جايگزيني آن ، تفكر انسان را متنوع سازد. انتظار مي رود هوش مصنوعي باعث افزايش تنوع شناختي در گروه ها شود ، كه مي تواند بازده هاي بهتري داشته باشد و به كاركنان كمك كند تا زيرك و چابك تر شوند.

هوش مصنوعي اين پتانسيل را دارد كه كارمندان را از انجام كارهاي تكراري خسته كننده رها كند ، به آنها امكان مي دهد تا تمركز بيشتري روي ارتباطات و نوآوري داشته باشند و از اين طريق ساختار كار را تغيير دهند. انتظار مي رود كار از وظيفه محور بودن به استراتژيك منتقل شود ، و كارگران را قادر به افزايش كنجكاوي و تفكر خلاق خود كند - كاري كه AI هنوز قادر به انجام آن نيست.

روي حريم خصوصي و ناشناس بودن متمركز شويد

با توجه به اينكه داده هاي بيشتري از گذشته توليد و ذخيره مي شوند ، امنيت و حفظ حريم خصوصي هرگز اهميت چنداني نداشته اند. آگاه ساختن مردم از داده هاي آنها با مراقبت هايي كه شايسته آن است ، براي شركت ها از انواع مختلف بسيار ارزشمند خواهد بود ، در حالي كه بي نام بردن از آن بدون به خطر انداختن صداقت آن براي به دست آوردن بيشترين استفاده از آن بسيار مهم است. تخلفات هرگز خبر خوبي نيستند ، اما اگر داده ها را نمي توان به شخص پيوند داد ، استفاده از آن را براي دزد محدود مي كند.

جريمه نقض مقررات عمومي حفاظت از داده ها (GDPR) تجارت جدي است ، بنابراين هرچه تعداد بيشتري شركت به استفاده از بيومتريك براي امنيت روي آورند ، ذخيره آن داده ها به همان اندازه مهم است. پس از همه ، گذرواژه‌ها قابل تغيير هستند ، اما اثر انگشت و داده‌هاي تشخيص چهره نمي‌توانند. بيومتريك بدون شك زندگي را آسان تر و ايمن تر مي كند ، اما امنيت داده هاي مرتبط با آن نمي تواند 100٪ تضمين شود . اين بدان معني است كه ما قوانين و مجازاتهاي سختگيرانه تري خواهيم ديد تا افرادي كه ممكن است وسوسه شوند از اين قبيل داده هاي حساس دزدي كنند و متخلفان بايد پاسخگو باشند.

شكي نيست كه در سال 2020 با اتصال ايمن و مطمئن در قلب آن مي توان انتظار زيادي داشت. به نظر شما تحولات بزرگ در سال 2020 چه خواهد بود؟ من مي خواهم بدانم كه شما چه فكر مي كنيد بنابراين لطفا نظرات و پيش بيني هاي خود را در زير بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.