تلويزيون هوشمند

۸۰ بازديد

در نمايشگاه CES، سامسونگ از تلويزيون ال.اي.دي هوشمند مدل F8880 كه اولين تلويزيون مجهز به پردازنده 4 هسته اي است، رونمايي كرد. اين تلويزيون فوق باريك كيفيت تصوير فول اچ دي (1080p) ارائه كرده، سه بعدي است و مجهز به فناوري تنظيم نقطه اي نور پيشرفته (Micro Dimming) جهت ارائه كنتراست بهتر مي باشد. تلويزيوني با ابعاد 46 و 55 اينچ و بالاتر...

 

ويژگي اول  تلويزيون 55 اينچي كه درست بعد از روشن شدن دستگاه به چشم مي خورد، اسمارت هاب دو پنل اين دستگاه است. با استفاده از ريموت كنترل هوشمند و رابط كاربري آسان، حركت بين پنل ها و منوهاي مختلف تلويزيون با سهولت بيشتري انجام مي شود.

با كمك برنامه هايي مانند اسكايپ مي توانيد از دوربين ويژه اين تلويزيون جهت برقراري تماس ويديويي در حالي كه روي مبل خانه خود نشسته ايد، استفاده كنيد. اين دوربين نسبت به دوربين هاي قبلي سوار بر تلويزيون هاي خانگي از رزولوشن بالاتري بهره مي برد و كيفيت تصوير شما را بر اساس نور اتاق بخوبي تنظيم مي كند؛ امكاني كه در تلويزيون هاي قبلي نبود!

 

پنل چندرسانه اي امكان پخش فيلم، عكس و موسيقي از روي حافظه خارجي (USB) يا كامپيوتري كه به شبكه (مثلا از طريق واي فاي) متصل شده باشد را مي دهد. در اين بخش شما مي توانيد تلويزيون خود را با استفاده از واي فاي به ساير وسايل هوشمند خانه ي خود وصل نماييد.

 

جالب آنكه با نصب نرم افزار سامسونگ مي توانيد همان شبكه اي كه در سالن پذيرايي شما در حال نمايش است را با گوشي و يا تبلت از اتاق خود ببينيد و صداي آن را هم روي دستگاه خود به طور اختصاصي بشنويد. در اين بخش امكان كم و زياد كردن صدا هم تعبيه شده است.

 

سامسونگ از فناوري تنظيم نقطه اي نور (Micro Dimming) در اين مدل استفاده كرده كه اين فناوري با كنترل قسمت هاي مختلف پنل به صورت مجزا و جداگانه و تنظيم دقيق نور در هر بخش، بهترين كنتراست را در اختيار كاربر قرار مي دهد. همچنين مدل هوشمند F8880 سامسونگ، از پردازنده 4 هسته اي بهره مي برد كه اين پردازنده سرعت عملكرد دستگاه و وب گردي را تا 3 برابر مدل هاي پيشين افزايش داده است. اين پردازنده 4 هسته اي موجب بهبود عملكرد دستورات صوتي و حركتي جديد تلويزيون هوشمند سامسونگ نيز شده است.