چالش ابرداده در حاشيه

۸۶ بازديد

چالش ابرداده در حاشيه

نلسون پتراسك ، مدير ارشد فناوري در تيبكو مي گويد كه يكي از مباحث مربوط به استقرار و مديريت دستگاههاي لبه محاسباتي اين است كه چگونه مي توان داده ها را مديريت و اداره كرد. اين ابرداده ها مي توانند شامل محل دستگاه ، سازنده ، تاريخ نصب و آخرين تاريخ نگهداري باشند.

در اين پست وبلاگ مهمان ، Petracek در مورد چگونگي مديريت و مديريت توپولوژي دستگاه و نحوه مديريت اين نمايه و نحوه همگام سازي با طرح بدني بحث مي كند:

با توجه به ابرداده دستگاه ، معمولاً يك فروشگاه يا مخازن ابرداده به عنوان بخشي از معماري كلي موجود است. به احتمال زياد در ديتاسنتر يا ابر قرار دارد و به عنوان يك عملكرد متمركز عمل خواهد كرد. اين كاتالوگ نه تنها تصويري از آنچه مستقر است و در كجا قرار دارد ، بلكه ممكن است داده هايي نيز وجود داشته باشد كه در مناطق مختلف خط لوله پردازش IoT در طي پردازش داده هاي دستگاه ، از اين فروشگاه مورد نياز باشد.

در هنگام اجراي منطق ، مي گويند در سطح دروازه ، ممكن است لازم باشد از داده هاي مرجع استفاده كنيد تا يك تصميم تحصيل كرده گرفته شود. به عنوان مثال ، بخش هاي مختلف ابرداده در اطراف دستگاه ها ، از جمله سازنده ، هنگام بهره برداري ، يا ممكن است تاريخچه نگهداري آن براي تكميل فرايند تصميم گيري لازم باشد.

بعيد است كه سازمانها بخواهند هر بار فعال كردن يك دستگاه ، 100،000 موقعيت مكاني بخواهند به اين فروشگاه مركزي براي فوق داده مراجعه كنند. درعوض ، بيشتر محتمل است كه ابرداده به ديتاسنتر يا ابر ابلاغ شود ، به ويژه هنگام استفاده از آن به عنوان بخشي از مدل يا قوانين.

 

حفظ و مديريت روابط كلي دستگاهها - توپولوژي - نيز بسيار مهم است. اين مهم است كه بدانيد دستگاه در كجا قرار دارد ، به چه چيزي وصل شده است و چگونگي پيوند همه چيز با هم. اين اطلاعات براي درك رفتار يك شبكه IoT مهم است و مي تواند در اطمينان از تعيين و بهينه سازي تصميمات در متن و حالت صحيح كمك كند.

بعيد است كه سازمانها بخواهند هر بار كه دستگاهي بخواهند 100،000 مكان بخواهند به فروشگاه مركزي خود براي ابرداده ضربه بزنند

يك مثال مشهور از آنچه در شبكه برق مي بينيد ناشي مي شود. به عنوان مثال ، اگر شما يك شركت كمكي هستيد كه وظيفه توزيع برق به مصرف كنندگان را بر عهده داريد ، نگران چگونگي دريافت انرژي از منبع به متر به متصل به يك خانه هستيد. بسياري از قطعات تجهيزات هستند و بنابراين دستگاه ها در اين فرآيند دخيل هستند ، از جمله كنتور ، ترانسفورماتور ، پست ها و غيره. هنگامي كه به دنبال توزيع شبكه برق هستيد ، شبكه گسترده اي داريداز دستگاه هاي مرتبط ، و به دلايل مختلف (ايمني ، نگهداري دقيق ، ظرفيت ، آستانه) مهم است كه تصويري دقيق از نه تنها خود دستگاه ها بلكه روابط آنها نيز تهيه شود. اگر متر يا خط جديد اضافه شود يا يك ترانسفورماتور تغيير يابد ، نقشه ها و توپولوژي ضبط شده نيز بايد اين تغيير را منعكس كنند. تغييرات بايد راه خود را به محيط مديريت ابرداده بازگرداند تا تصميم گيري هاي صحيح انجام شود ، چه در مجموعه (برنامه ريزي زيرساخت هاي آينده) و چه در زمان واقعي (تحويل نيرو و ترميم در صورت عدم موفقيت).

سيستم هاي كاملي براي مديريت اين امر وجود دارد ، اما مي تواند كاملاً پيچيده باشد. با اين حال ، اين سطح از پيچيدگي هميشه براي دستيابي به توانايي لازم نيست ، اما برخي از سازوكارها براي ثبت تغييرات لازم است - خواه از طريق فرآيندهاي خودكار يا درون نويسي دوره اي ، يا تركيبي از آن.

آنچه در واقع خارج و به كار گرفته شده است بايد در دستگاه و فهرست ابرداده ها منعكس شود. ما هنوز در جايي نرسيده ايم كه بتوانيم به صورت پويا به بيرون برويم و به طور خودكار تمام دستگاه هايي را كه در همه جا در حال اجرا هستند همراه با روابط و ابرداده هاي خود كشف كنيم. مي توان برخي از اين كارها را بطور خودكار انجام داد ، اما احتمالاً جنبه هايي وجود دارد كه متأسفانه هنوز دستي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.